Intervju z Davidom Hojnikom

Updated: Jan 26


Foto: Borut Očko

David Hojnik je vodilen slovenski modni oblikovalec, ki s svojo znamko DH Fashion skrbi za unikatno modno podobo mnogih znanih slovenskih osebnosti. Znan je po konceptualno zasnovanih modnih revijah in drznih stajlingih.

Že zelo mladi ste postali uveljavljeno ime slovenske modne scene. Kdaj se je pričelo vaše zanimanje za modo? Kaj vas je inspiriralo za delo v modni industriji?

Že kot osnovnošolec sem se zanimal za vse, kar je lepo in bil ustvarjalen na raznih področjih. Med drugim tudi ob skiciranju in risanju oblek. Vendar se zaradi dvomov v potencial slovenske modne industrije po končani gimnaziji nisem odločil za to karierno pot. Šele ob študiju medijskih komunikacij in študentskem delu v Zari sem ves svoj prosti čas posvetil svojemu največjemu hobiju - modi. Ob vpogledu v ‘zaodrje’ modnega giganta sem dobil občutek kaj manjka slovenskemu trgu, kaj stranke želijo in kje je prostor za zapolnitev vrzeli. Po drugi strani pa mi je medijski študij dal to, česar bi se težko priučil sam in mi je v vseh teh letih ustvarjanja izjemno koristilo. Ustvariti lastno blagovno znamko je bil zelo pogumen korak, za katerega pa bom svojemu 22 letnemu jazu večno hvaležen.


Uspeh v svetu mode je težko doseči. Kakšna je bila vaša pot?

Zelo zgodaj sem ugotovil, da ta pot zagotovo ne bo enostavna. Ustvarjati in biti kreativen je eno. Biti od tem uspešen do te mere, da lahko od tega tudi živiš, pa je nekaj povsem drugega. Nikoli se nisem zares počutil kot del slovenske ‘modne scene’. Ko začenjaš si sicer želiš nekam pripadati, ampak biti neodvisen in samosvoj je v tem svetu lahko največja prednost. Ampak točno ta prednost ti brez trdega dela, garanja in iskrenosti do sebe, do drugih, ne pomeni ničesar.


Kako ste se lotili snovanja svoje znamke DH Fashion in kako ste našli svoj unikatni izraz v oblikovanju?

Ustvariti blagovne znamke dandanes niti ni tako težko, je pa mnogo večji izziv ustvariti kvalitetno vsebino, ki bo temelj uspešne blagovne znamke, da se bo le-ta obdržala. Moja vizija je bila in še zmeraj je, biti unikaten, svež ampak zmeraj zaprisežen estetiki, lepoti. Izhajal sem iz svojega osebnega stila in to še vedno počnem. Ne obremenjujem se s trendi, saj želim ustvarjati svoj lasten izraz. Sem pristaš lepih, elegantnih ženstvenih linij, tudi pri moški modi ne odstopam od krojev, ki ustvarjajo lepe silhuete. V prvi vrsti moramo biti všeč sami sebi, šele nato ugajati drugim in v tej viziji so me našle tudi premnoge stranke.


Oblačite mnoge slovenske znane osebnosti. Kako se lotite snovanja oblačil za specifično osebo in priložnost?

V tej moji viziji dramatične estetike so me našli tudi mnogi znani obrazi, z nekaterimi sodelujem že leta in vesel sem, da mi zaupajo svoj izgled za različne pomembne priložnosti. Imam to srečo, da me po večini kontaktirajo tisti, ki jim je moj slog všeč, jim je blizu in se mi tako lažje prepustijo ob ustvarjanju stylingov. Kljub temu pa je vsaka oseba samosvoja in je treba prisluhniti njihovi osebnosti, sporočilnosti njihove zgodbe, ki bi jo radi delili skupaj z izgledom. Tako so končni izdelki zmeraj plod sodelovanja z vsakim posameznikom.


Kateri je vaš najljubši del ustvarjalnega procesa in kako izberete rdečo nit nove kolekcije?

Vsak del procesa je po svoje zanimiv in vznemirljiv. Od prve ideje v glavi, ki jo preliješ na papir, izbire materialov pa do prvega osnutka na lutki. Tudi zadnji šiv, perla, kristal na obleki so po svoje čarobni. Ko pričnem z ustvarjanjem kolekcije imam pred seboj zmeraj sliko končne zgodbe, izgleda, ki jo želim pokazati s celoto. Navdušim se nad izbranimi materiali, barvami, kroji. Zmeraj iščem kaj novega, posebnega, nevidenega. Ali pa to vzdušje ustvarim s kombinacijami materialov, krojev in nenazadnje tudi s prezentacijo.


Tudi modna industrija je trpela v času Covida. Kako je to vplivalo na vas kot oblikovalca?

Zagotovo je ta čas zaznamoval tudi nas oblikovalce. Sam, ki pretežno ustvarjam kreacije po naročilu za stranke, je obdobje brez posebnih priložnosti, praznovanj, družabnih dogodkov, pomenilo tudi obvezno prilagoditev sami situaciji. Na srečo ni vplivalo na kreativo in z ekipo smo se hitro adaptirali na situacijo in pričeli z izdelovanjem modnih obraznih mask. Premišljeno smo se lotili izdelave in izbire materialov, saj smo želeli slediti viziji naše blagovne znamke in ponuditi svojim strankam le najboljše. Presenetili so nas tako številni pozitivni odzivi in naročila, ki so presegla vsa naša pričakovanja. Tudi ta zgodba se je v minulem letu izkazala za svojevrsten uspeh in obenem dokaz, da lahko uspemo v vsem, česar se lotimo, če le sledimo svoji viziji, kar je posebna vzpodbuda tudi za v prihodnje.


Vaše modne revije so vedno nekaj posebnega in zelo konceptualno zasnovane. Kako dolgo jih načrtujete in kako nastajajo?

To so te zgodbe, ki jih želim posredovati s svojimi kolekcijami. Vsaka modna revija je projekt zase in v moji glavi nastaja že mnogo prej, preden se je lotimo oživiti. Tako v mislih že mesece nastaja nov koncept za modno revijo, ki ga bomo uresničili, ko bo pravi čas za to. Izvedba le-tega je vsakič ogromen organizacijski in finančni zalogaj, sploh ob pozornosti na detajle, pomen, lokacijo in izvedbo. Ob količini kreative, ki se kopiči v moji ekipi, smo namreč sami, v lastni režiji predani projektu mesece, preden ga zrealiziramo.


Se vam zdi, da je Slovenija modno napredna? Kako bi ocenili kvaliteto modne industrije in zanimanje Slovencev za modo?

Težko bi rekel, da je Slovenija modno napredna. Sicer je v koraku s časom, kar pa ne pomeni, da predstavlja neko merilo ali smernice za modne trende. Še zmeraj je na ulicah premalo samosvojih in unikatnih stilov ter preveč komercialnih trendov, da bi se lahko imeli za napredne. Sicer se zanimanje za modo povečuje, tudi za lokalno izdelano, vendar je takšne domače modne ponudbe premalo, da bi lahko potrošniku omogočila izbiro. Temelji slovenske modne industrije prejšnjega stoletja so se namreč podrli, sedaj pa se lahko kot posamezniki trudimo graditi povsem na novo, kar pa je zaradi dostopnosti in poplave izdelkov iz tretjega sveta precej težko delo.


Kako bi ocenili odnos do LGBTQ+ skupnosti v vašem poklicu in trenutno stanje LGBTQ+ skupnosti v Sloveniji?

Mislim, da je celotna modna industrija in popularna kultura tako v svetu in tudi v Sloveniji, ena izmed najbolj dovzetnih in strpnih področij glede vseh vrst sprejemanja drugačnosti nasploh, oziroma drugačnosti kot take sploh več ne naslavlja. Kvečjemu se jo v tem svetu celo izkorišča za prepoznavnost, promocijo, kar prav tako lahko povzroči svojevrstno škodo skupnosti in odnosu do nje. Sicer splošno stanje in tudi razmišljanje v Sloveniji še ni na pravi stopnji sprejemanja, pa vendar je za pričakovati, da se konzervativna miselnost družbe lahko izkorenini šele skozi generacije.


Ogromno ste že dosegli, pa vendar, kakšna je vaša vizija za prihodnost?

Trenutno je moj prvi in tudi največji cilj uspešno zagnati nov segment poslovanja in nove poslovne prostore, katere smo začeli urejati pred časom in pričakujemo zagon letos spomladi. Ustvarili bomo stičišče mode, kulture, umetnosti na najvišjem nivoju. Naš največji projekt, ki smo se ga kadarkoli lotili z mojo ekipo in bo za večno spremenil DH fashion, kot ga poznamo do sedaj. Gre za ogromen preskok v načinu poslovanja ter ustvarjanja nasploh in z gotovostjo lahko trdim, da bo to eden izmed največjih individualnih modnih projektov na naših tleh. To so temelji za mojo vizijo v prihodnosti in ponosen sem, da jih lahko uresničujem.





Sara Nuša Golob Grabner


Sara Nuša Golob Grabner (1994) živi in ustvarja v Mariboru, kjer študira umetnostno zgodovino in angleško književnost ter jezik. Deluje kot fotografinja, pesnica, pisateljica, urednica in umetnostna zgodovinarka.